Śmig
Ewolucja polegająca na wykonywaniu szybkich rytmicznych skrętów blisko linii spadku
stoku. Podczas jazdy utrzymujemy pozycję poszerzoną, w której narty rozstawione
są na szerokość bioder. Kończąc poprzedni skręt, wbijamy kijek i podnosimy pozycję,
odciążając tyły nart. Wprowadzamy narty w skręt rotacją nóg wokół dziobów. Kontynuujemy
skręt. Po minięciu linii spadku stoku, obniżamy pozycję, kończąc silnym zakrawędziowaniem.
Następnie wykonujemy skręt w stronę przeciwną. Do ewolucji najbardziej nadaje się
stok o dużym lub średnim stopniu nachylenia.
Śmig:
Śmig hamujący:
Sprzęt
Gigantka
Narta dedykowana do jazdy z dużą prędkością, płynnego pokonywania łuków charakteryzujących
się promieniem skrętu 16-23m. Parametry nominalne możliwe są do osiągnięcia na odpowiednio
przygotowanej, wyratrakowanej, specjalnie utwardzonej nawierzchni. Stabilne prowadzenie
w skręcie przy dużych prędkościach możliwe jest dzięki zwiększonej sztywności poprzecznej
i wzdłużnej...
Zobacz »
Slalomka
Narta doskonale nadająca się do szybkich skrętów, o krótkim promieniu, na idealnie
przygotowanej, wyratrakowanej, niekiedy specjalnie utwardzanej nawierzchni. Znaczna
sztywność poprzeczna i wzdłużna pozwala na agresywne pokonywanie tyczek, na gęsto
ustawionym slalomie. Krótki promień skrętu między 9 – 15m uzyskany jest dzięki
intensywnemu taliowaniu. Dużą siłę docisku krawędzi...
Zobacz »
Narta freeride
Narta przeznaczona do jazdy na dziewiczych, przykrytych nienaruszoną warstwą śniegu
zboczach oraz na nieprzygotowanych, nieutwardzonych nawierzchniach oferujących zmienne
warunki. Celem projektantów jest zmniejszenie siły docisku...
Zobacz »