Śmig

Ewolucja polegająca na wykonywaniu szybkich rytmicznych skrętów blisko linii spadku stoku. Podczas jazdy utrzymujemy pozycję poszerzoną, w której narty rozstawione są na szerokość bioder. Kończąc poprzedni skręt, wbijamy kijek i podnosimy pozycję, odciążając tyły nart. Wprowadzamy narty w skręt rotacją nóg wokół dziobów. Kontynuujemy skręt. Po minięciu linii spadku stoku, obniżamy pozycję, kończąc silnym zakrawędziowaniem. Następnie wykonujemy skręt w stronę przeciwną. Do ewolucji najbardziej nadaje się stok o dużym lub średnim stopniu nachylenia.

Śmig:

Śmig hamujący:

Sprzęt

Gigantka

Narta dedykowana do jazdy z dużą prędkością, płynnego pokonywania łuków charakteryzujących się promieniem skrętu 16-23m. Parametry nominalne możliwe są do osiągnięcia na odpowiednio przygotowanej, wyratrakowanej, specjalnie utwardzonej nawierzchni. Stabilne prowadzenie w skręcie przy dużych prędkościach możliwe jest dzięki zwiększonej sztywności poprzecznej i wzdłużnej...

Zobacz »


Slalomka

Narta doskonale nadająca się do szybkich skrętów, o krótkim promieniu, na idealnie przygotowanej, wyratrakowanej, niekiedy specjalnie utwardzanej nawierzchni. Znaczna sztywność poprzeczna i wzdłużna pozwala na agresywne pokonywanie tyczek, na gęsto ustawionym slalomie. Krótki promień skrętu między 9 – 15m uzyskany jest dzięki intensywnemu taliowaniu. Dużą siłę docisku krawędzi...

Zobacz »


Narta freeride

Narta przeznaczona do jazdy na dziewiczych, przykrytych nienaruszoną warstwą śniegu zboczach oraz na nieprzygotowanych, nieutwardzonych nawierzchniach oferujących zmienne warunki. Celem projektantów jest zmniejszenie siły docisku...

Zobacz »