Dyscypliny slalomowe
Slalom Gigant
1. Różnica wzniesień: 250 – 450m dla mężczyzn, 250-400m dla kobiet
2. Bramki:
- Bramka składa się z dwóch par jednakowych tyczek z jednakowymi płachtami o wymiarach
0,5 x 0,75m
- Dolna krawędź płachty powinna się znajdować na wysokości około 1m
- Szerokość bramki: 4-8m
3.Ilość bramek: 11 – 15% różnicy wzniesień w metrach
4.Bramki usytuowane są na przemian – niebieskie i czerwone
5.Odległość między najbliższymi 2 tyczkami sąsiadujących bramek nie powinna być
mniejsza niż 10m
6.O wyniku decyduje suma czasów z dwóch przejazdów na dwóch różnych trasach
7.Kolejność startu:
- W 1. przejeździe brana jest pod uwagę punktacja FIS
- W 2. przejeździe decyduje kolejność z pierwszego przejazdu, oprócz pierwszych 30
zawodników, którzy startują w kolejności odwrotnej do zajętego miejsca w 1. przejeździe
i startują na początku 2. przejazdu
Slalom Super Gigant
1. Różnica wzniesień: 400 – 650m dla mężczyzn, 400-600m dla kobiet
2. Bramki:
- Bramka składa się z dwóch par jednakowych tyczek z jednakowymi płachtami o wymiarach
0,5 x 0,75m
- Dolna krawędź płachty powinna się znajdować na wysokości około 1m
3. Szerokość bramki:
- 6-8m dla bramek horizontalowych
- 6-12m dla bramek verticalowych
4.Ilość bramek: min 7% różnicy wzniesień w metrach
5.Bramki usytuowane są na przemian – niebieskie i czerwone
6.Odległość między 2 skrętnymi tyczkami sąsiadujących bramek:
- Przynajmniej 15m dla kombinacji vericalowych lub kombinacji opóźnionych
- Przynajmniej 25m w pozostałych przypadkach
7.Super gigant rozgrywany jest w jednym przejeździe
8.Kolejność startu dla Super Giganta ustalana jest na podstawie punktacji FIS.
Slalom
1. Różnica wzniesień: 180 – 220m dla mężczyzn, 140 -220m dla kobiet
2. Bramki:
- Bramki składają się z 2 tyczek
- Szerokość bramki: 4-6m
3. Bramki usytuowane są na przemian – niebieskie i czerwone
4. Ilość bramek: 30-35% różnicy wzniesień +/- 3 w metrach
5. O wyniku decyduje suma czasów z dwóch przejazdów na dwóch różnych trasach
6. Kolejność startu:
- W 1. przejeździe brana jest pod uwagę punktacja FIS
- W 2. przejeździe decyduje kolejność z pierwszego przejazdu, oprócz pierwszych 30
zawodników, którzy startują w kolejności odwrotnej do zajętego miejsca w 1. przejeździe
i startują na początku 2. przejazdu
Sprzęt
Gigantka
Narta dedykowana do jazdy z dużą prędkością, płynnego pokonywania łuków charakteryzujących
się promieniem skrętu 16-23m. Parametry nominalne możliwe są do osiągnięcia na odpowiednio
przygotowanej, wyratrakowanej, specjalnie utwardzonej nawierzchni. Stabilne prowadzenie
w skręcie przy dużych prędkościach możliwe jest dzięki zwiększonej sztywności poprzecznej
i wzdłużnej...
Zobacz »
Slalomka
Narta doskonale nadająca się do szybkich skrętów, o krótkim promieniu, na idealnie
przygotowanej, wyratrakowanej, niekiedy specjalnie utwardzanej nawierzchni. Znaczna
sztywność poprzeczna i wzdłużna pozwala na agresywne pokonywanie tyczek, na gęsto
ustawionym slalomie. Krótki promień skrętu między 9 – 15m uzyskany jest dzięki
intensywnemu taliowaniu. Dużą siłę docisku krawędzi...
Zobacz »
Narta freeride
Narta przeznaczona do jazdy na dziewiczych, przykrytych nienaruszoną warstwą śniegu
zboczach oraz na nieprzygotowanych, nieutwardzonych nawierzchniach oferujących zmienne
warunki. Celem projektantów jest zmniejszenie siły docisku...
Zobacz »