Freeride

Dziewicze fragmenty stoku, zakątki gór ze świeżym śniegiem wymagają szczególnej techniki zjazdu. Odciążenie dziobów nart osiąga się przez ugięcie kolan oraz odchylenie sylwetki ku tyłowi, dzięki czemu jednakowo dociśnięte obie narty płyną w ślizgu po puszystej nieutwardzonej nawierzchni. Nie można krawędziować, aby nie spowodować zatopienia narty na znaczną głębokość w miękkiej warstwie pokrywy śnieżnej. Płynne przejścia ze skrętu w skręt dostarczają niepowtarzalnych wrażeń zbliżonych bardziej do ślizgu na desce windsurfingowej w baksztagu, niż do agresywnej jazdy na idealnie ubitej nawierzchni, która za moment gościć ma zawodników walczących na trasie slalomu giganta.

Freeride

Bezpieczeństwo:

Przed zjazdem z oznaczonego szlaku należy być świadomym zagrożeń jakie na nas czekają. Łatwo się zgubić, a droga spowrotem bywa ciężka. Jeśli nie wrócimy przed wyznaczonym czasem możemy spotkać się z wysoką karą. Warto wziąć pod uwagę zagrożenie lawinowe. W przypadku, gdy przytrafi nam się złamanie bez ubezpieczenia, konieczna może być interwencja nietanio latającego helikoptera. Nie można zapomnieć o szacunku jakim naleleży obdarzać dziką naturę.

Sprzęt

Gigantka

Narta dedykowana do jazdy z dużą prędkością, płynnego pokonywania łuków charakteryzujących się promieniem skrętu 16-23m. Parametry nominalne możliwe są do osiągnięcia na odpowiednio przygotowanej, wyratrakowanej, specjalnie utwardzonej nawierzchni. Stabilne prowadzenie w skręcie przy dużych prędkościach możliwe jest dzięki zwiększonej sztywności poprzecznej i wzdłużnej...

Zobacz »


Slalomka

Narta doskonale nadająca się do szybkich skrętów, o krótkim promieniu, na idealnie przygotowanej, wyratrakowanej, niekiedy specjalnie utwardzanej nawierzchni. Znaczna sztywność poprzeczna i wzdłużna pozwala na agresywne pokonywanie tyczek, na gęsto ustawionym slalomie. Krótki promień skrętu między 9 – 15m uzyskany jest dzięki intensywnemu taliowaniu. Dużą siłę docisku krawędzi...

Zobacz »


Narta freeride

Narta przeznaczona do jazdy na dziewiczych, przykrytych nienaruszoną warstwą śniegu zboczach oraz na nieprzygotowanych, nieutwardzonych nawierzchniach oferujących zmienne warunki. Celem projektantów jest zmniejszenie siły docisku...

Zobacz »