Freeride
Dziewicze fragmenty stoku, zakątki gór ze świeżym śniegiem wymagają szczególnej
techniki zjazdu. Odciążenie dziobów nart osiąga się przez ugięcie kolan oraz odchylenie
sylwetki ku tyłowi, dzięki czemu jednakowo dociśnięte obie narty płyną w ślizgu
po puszystej nieutwardzonej nawierzchni. Nie można krawędziować, aby nie spowodować
zatopienia narty na znaczną głębokość w miękkiej warstwie pokrywy śnieżnej. Płynne
przejścia ze skrętu w skręt dostarczają niepowtarzalnych wrażeń zbliżonych bardziej
do ślizgu na desce windsurfingowej w baksztagu, niż do agresywnej jazdy na idealnie
ubitej nawierzchni, która za moment gościć ma zawodników walczących na trasie slalomu
giganta.
Bezpieczeństwo:
Przed zjazdem z oznaczonego szlaku należy być świadomym zagrożeń jakie na nas czekają.
Łatwo się zgubić, a droga spowrotem bywa ciężka. Jeśli nie wrócimy przed wyznaczonym
czasem możemy spotkać się z wysoką karą. Warto wziąć pod uwagę zagrożenie lawinowe.
W przypadku, gdy przytrafi nam się złamanie bez ubezpieczenia, konieczna może być
interwencja nietanio latającego helikoptera. Nie można zapomnieć o szacunku jakim
naleleży obdarzać dziką naturę.
Sprzęt
Gigantka
Narta dedykowana do jazdy z dużą prędkością, płynnego pokonywania łuków charakteryzujących
się promieniem skrętu 16-23m. Parametry nominalne możliwe są do osiągnięcia na odpowiednio
przygotowanej, wyratrakowanej, specjalnie utwardzonej nawierzchni. Stabilne prowadzenie
w skręcie przy dużych prędkościach możliwe jest dzięki zwiększonej sztywności poprzecznej
i wzdłużnej...
Zobacz »
Slalomka
Narta doskonale nadająca się do szybkich skrętów, o krótkim promieniu, na idealnie
przygotowanej, wyratrakowanej, niekiedy specjalnie utwardzanej nawierzchni. Znaczna
sztywność poprzeczna i wzdłużna pozwala na agresywne pokonywanie tyczek, na gęsto
ustawionym slalomie. Krótki promień skrętu między 9 – 15m uzyskany jest dzięki
intensywnemu taliowaniu. Dużą siłę docisku krawędzi...
Zobacz »
Narta freeride
Narta przeznaczona do jazdy na dziewiczych, przykrytych nienaruszoną warstwą śniegu
zboczach oraz na nieprzygotowanych, nieutwardzonych nawierzchniach oferujących zmienne
warunki. Celem projektantów jest zmniejszenie siły docisku...
Zobacz »